استاندار خوزستان گفت: جاده خوزستان به چهارمحال بختیاری و اصفهان، جاده‌ای راهبردی است که استان‌های مرکزی کشور را به خلیج‌فارس متصل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - صادق خلیلیان گفت: مقرر شد بانک رفاه در چهارچوب ظرفیت قانون بودجه از ماده ۵۶ به منظور تکمیل برخی راه‌های خوزستان از جمله جاده راهبردی خوزستان به چهارمحال و بختیاری و اصفهان استفاده کند.

به گفته او دسترسی استان‌های مرکزی مانند اصفهان، چهارمحال و بختیاری و... به بندر استراتژیک امام خمینی (ره)، تسهیل در حمل و نقل کالا و ترانزیت بار از مزایای مهم این جاده است.

استاندار خوزستان می گوید: این جاده علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل و نقل و مصرف سوخت به گسترش تجارت و گردشگری نیز کمک شایانی می‌کند.

خلیلیان گفت: نیرو‌های کار در خوزستان زیرپوشش بانک‌ها به ویژه بانک رفاه کارگران هستند، و با توجه به اینکه این نیرو‌ها از عوامل مهم و موثر در رشد اقتصادی و سرمایه‌های مهم در استان به شمار می‌روند لذا نقش بانک رفاه در تقویت معیشت آنان و همچنین بازنشستگان زیرپوشش تأمین اجتماعی بسیار موثر و اساسی است گرچه این بانک طرح‌های خوبی در این زمینه داشته است.

این مقام مسئول می گوید: بانک رفاه و شرکت شستا از جمله سهامداران برخی صنایع و همچنین پتروشیمی‌ها هستند و بنا شد تسهیلاتی برای نواحی صنعتی مرتبط با پتروشیمی‌ها اعطا شود و نحوه تعامل در این زمینه به گونه‌ای باشد که اثرگذاری پتروشیمی‌ها در استان بیش از گذشته در بخش‌های مختلف خود را نشان دهد.

امسال۵۱۰کشته در سوانح جاده‌ای خوزستان داشته ایم که ۴۰ تا ۵۰ درصد آن مربوط به موتورسواران بوده است. فاجعه‌های مستمر را پشت سر گذاشته‌ ایم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.